hiskekuilman.reismee.nl

It giet oan..?

Vanuit een warm Malawi lees ik allemaal berichten over sneeuw, ijs en weddenschappen over een mogelijke Elfstedentocht. Overbodig om te vermelden dat het moeilijk is om daar een beeld van te vormen als je hier in de volle zon een zwembad staat leeg te scheppen, mijn werkzaamheden zijn nogal afwisselend.. Hier zijn wel de echt zware regens begonnen met bijbehorend onweer en op de temperatuur na waan ik me dus heel af en toe weer terug in Nederland. Het grote nadeel hier is alleen dat er geen straatverlichting is en je ´s avonds in de regen dus echt niks ziet. Gisteren bijna een voetganger aangereden die in een zwarte regenjas natuurlijk compleet onzichtbaar was.. Heb momenteel wel benzine, dus zit gelukkig niet zo vast aan de lodge en kan regelmatig naar de stad om inkopen te doen of met andere mensen afspreken. Vorige week Nederlandse borrel gehad met zelfgemaakte bitterballen (niet door mij, heb ze alleen rondgedeeld) was erg gezellig. Daarna naar de plaatselijke discotheek geweest, muziek is bijzonder slecht, maar wel lekker om gewoon midden in de nacht buiten je biertje op te drinken!

Komend weekend moet ik werken (werk 12 dagen en heb dan 2 dagen vrij) dus weinig activiteiten gepland. Volgend weekend naar Zomba voor 3 dagen, dus daar heb ik wel heel veel zin in! Lilongwe is best leuk hoor, maar af en toe even weg om nog wat meer van het land te zien is wel een aanrader, daarvoor ben ik tenslotte ook gekomen. Vorige week zaterdag een tripje gemaakt (we hebben nu tenslotte petrol..) naar Dedza, daar is een lodge met hele lekkere cheesecake, waar ze aardewerk verkope, erg leuk! Was de eerste keer dat ik de stad uit ging en dus wat meer van Malawi heb gezien. Natuurlijk afgelopen zomer ook wel doorheen gereden, maar dat is toch wel weer een beetje weggezakt en bovendien moeilijk om je alles precies te herinneren als je 60 dagen achtereen in een truck gezeten hebt.

Mijn werk als Lodge Manager wordt eigenlijk steeds leuker, omdat ik de mensen, het bedrijf en het land steeds beter leer kennen. Af en toe moet je wel je verwachtingen en principes overboord gooien, maar dat heeft ook wel wat. Ik ben nu met de marketing van Afric House bezig en heb dus een Facebook pagina en twitter account genaakt. Zal de linkjes hieronder plaatsen voor iedereen die het leuk vindt.

Malawi blijft een raar land om te wonen en werken. Afgelopen week mijn visum verlengd dat slechts voor30 dagen geldig was en dat duurde slechts 1,5 uur, best snel voor Malawiaanse begrippen, aangezien ik naar 3 verschillende hokjes moest voor stempels en betalingen. Maar ik mag blijven. Voorlopig tot 1 maart en dan moet ik weer opnieuw.

Ik ga vanaf deze week ook helpen met het voorbereiden en checken van de betalingen van de safaris en dus een dag per week op de werkplaats werken waar alle voertuigen worden klaargemaakt en gerepareerd. Leuk om ook hier wat van mee te krijgen en mijn werkzaamheden wat uit te breiden. In mijn vrije tijd probeer ik zoveel mogelijk ook buiten de lodge te doen, binnen de beperkingen dat ik er bijna altijd moet zijn. Op woensdag is er een volleybalcompetitie waar mijn volleybalcarriere weer nieuw leven wordt ingeblazen. Oké, eerlijk, het gaat vooral om de gezelligheid. Daarnaast gaan we vaak met een groepje eten of komen er wel weer andere dingen voorbij, dus vermaak me prima hier! Enige puntje is natuurlijk wel dat ik als echte Fries die Elfstedentocht niet wil missen! Is het heel erg dat ik stiekem hoop op een beetje dooi..?

http://www.facebook.com/people/Africa-House-Malawi/100003493351020

https://twitter.com/#!/Africa_House

Reacties

Reacties

Rino en Rennie

Lieve Hiske,
Heerlijk dat je het zo naar je zin hebt, dat het werk afwisselend is lijkt me ook heel leuk!
De gekte van de elfstedentocht is hier al begonnen toe
het de eerste nacht 4 graden onder nul was. Toen zaten Hulsebos en Wennemars al weer bij "dewereld draait door".
Maar de Friesen zelf blijven er koel onder en hebben meer zoiets van eerst zien dan geloven. Maar iedereen is aan het schaatsen, hier voor op de sloot is het elke dag gezellig van kinderen die schaatsen leren en sommige kunnen het al heel goed. De ijsbaan is open en er is chocolademelk te krijgen erg druk en gezellig.
En het is een hele witte wereld en heel eg licht in huis.
Er licht nu sneeuw op het ijs en dat maakt dat het de helft minder aangroei van het ijs is. Plus dat het gevaarlijk is geworden om buiten de gebaande paden te schaatsen. Ongelukken hebben zich al weer voorgedaan en verschillende zijn al door het ijs gezakt melden de kranten.
We wachten rustig af, maar het lijkt ons natuurlijk ook geweldig als 'de tocht der tochten' door zal gaan.
En geniet van je tijd in Malawi en vooral van je uitstapjes.
Veel liefs van Rino en Rennie

carine

He Hiske, kan me voorstellen dat je friese hart sneller gaat kloppen maar het is allemaal gespeculeer. Het is hier in ieder geval wel koud! Geniet lekker van de afrikaanse zon en je nieuiwe bezigheden. groeten Carin,

Elske

Hej His, it giet net oan.. xx

Jolanda & Peter van der Voort

Hoi Hiske, we volgen je blog ook. Leuk om te lezen wat je bezig houdt en hoe het daar is.
Duizenden hebben vandaag de tocht gereden. Het was echt heel druk op het ijs dus dat je dat gemist hebt wrijven we er nog even lekker in. Dat het na morgen gaat dooien is dus omdat jij dat gehoopt hebt, nou bedankt..
Benzine is hier ook recordduur dus ook bijna op de bon. Koek en zopie is goedkoper dan een liter super dus gaan we van armoede maar op de schaats ipv met de auto.
Veel plezier daar verder!
Groeten uit Boksum

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!