hiskekuilman.reismee.nl

Cape Town

Is het heel erg naief dat ik dacht dat Cape Town een schattig kustplaatsje was? Geen idee waar ik dat beeld vandaan heb gehaald, maar het klopt niet helemaal met de werkelijkheid, gelukkig! Wat een fantastische stad!

Na een lange vlucht ingeklemd tussen 2 behoorlijk dikke Zuid-Afrikanen was ik erg blij dat er iemand met een bordje met mijn naam op me stond te wachten, al had de chauffeur in kwestie lopen zoeken naar een man. Wat is dat toch met mijn naam? Hij was vooral erg onder de indruk van het feit dat wij in Nederland beneden zee-niveau leven, daar kon hij zich niets bij voorstellen. Ik kon nog wat stamelen over duinen en bescherming, maar het ging me wat ver om de volledige werking van de Delta-werken uit te leggen, los van het feit dat mijn kennis heirvan echt tekort zou schieten..

Gisteren Robbeneiland bezocht, erg fascinererd om rondgeleid te worden door een ex-gevangene. De cel van Mandela was natuurlijk het hoogtepunt, al was het nogal dringen met 30 personen voor de ingang van een cel van 4 m2, zeker als er een stel dikke Engelsen met een camera waarmee ze niet zouden misstaan in een Hollywood productie de ingang blokkeren.Gelukkig zagen de andere cellen er exact hetzelfde uit, dus de opwinding vond ik nogal overdreven.

Vanmorgen de Tafelberg opgegaan met een fantastisch uitzicht over de stad. Met een kabelbaan omhoog gegaan en over de berg gelopen. Wat een geweldige plek! Het is erg mooi weer hier voor winter, hele dag zon en strakblauwe lucht. Dat vinden zelfs de mensen hier uniek dus heb geluk denk ik. Moet wel zeggen dat iedereen hier super aardig is en heel behulpzaam. Hier in Cape Town heb je ook nog niet het gevoel echt in Afrika te zijn, het zou elke willekeurige grote stad kunnen zijn. Over een uur vertrekken we met de truck richting noorden, weg uit de bewoonde wereld, dus dat wordt even een knop omzetten, maar heb er onwijs veel zin in!

Reacties

Reacties

Klaas

Beetje onwerkelijk om je voor te stellen dat je in zo'n korte tijd bijna aan de ander ekant van de wereld zit. Ik ben blijk om te lezen dat het goed gaat en dat je het erg leuk vind. Stel dat het tegen zou vallen dan zou toch wel erg jammer zijn. Hier is gewoon de herfst alvast begonnen midden in de zomer met veel wateroverlast in het westen van het land.
Veel plezier verder en geniet ervan!

Elske

Haha zie je al zitten in het vliegtuig 10 uur lang.. Maar mooi dat het begin goed was en veel plezier op safari!!
x elske

rob en petra

Hoi Hiske,
Zo te lezen gaat het goed. Van Irma hoorde ik dat je een Deense vrouw als roommate hebt.
Je hebt zeker geluk met het weer. Toen wij in Kaapstad waren konden we niet naar de tafelberg omdat het weer te slecht was. Ook wij vonden het een superstad met veel gelijkenis met San Fransisco. Ik begrijp dat je maar heel kort in kaapstad bent en snel op weg gaat naar Noorden. Veel plezier, geniet ervan en veel liefs van Rob en Petra

Ineke

Hoi Hiske. We reizen met je mee en vonden Cape Town ook een prima stad. Jij had dus goed weer op de Tafelberg. Wij moesten er nog een keer voor terugkomen, want de mist schijnt plotseling te kunnen opkomen, want dan zie je niks. Je bent inmiddels vast al vertrokken met de truck. Slapen jullie in tenten? Heel veel plezier en een goede reis. Groeten Erick en Ineke.

Maris

Geniet er lekker van! Je mist hier niets behalve liters vocht uit de lucht....Oh en: Take That hier bij de Arena vandaag! De gillende meiden staan nu al (10:00) voor de deur in de stromende regen... x

Ineke

Hey!
Leuk eerste verhaal...en dus een vrouwelijke tentgenoot?? Dat worden geen...... :P

Heel veel plezier!!

Xien

Charlotte

Ik nit verstaat

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!