hiskekuilman.reismee.nl

Very lekker!

Las zojuist op nu.nl dat er in delen van Afrika een grote hongersnood is uitgebroken. Daar hebben wij totaal geen last van, want onze Keniaanse kok is echt bijzonder goed en je staat werkelijk versteld van wat hij op 2 pitten kan maken. In plaats van een paar kilo lichter kom ik eerder een paar kilo zwaarder thuis. Toch wel een beetje een vreemd contrast..

Na vertrek uit Cape Town, hebben we de Namibische grens overgestoken en zijn nu aangekomen in Swakopmund, een redelijk geciviliseerde stad, in vergelijking met de afgelegen campings van de afgelopen dagen. Ik heb zoveel gezien en gedaan in een week, dat ik het nu al deels vergeten ben. We reizen aardig veel in onze 30 jaar oude truck Helena, die nogal wat kuren heeft. Daarom staan we ook af en toe een uur in de middle of nowhere met een rokende truck. Ach, beetje Afrikaanse sfeer is niet verkeerd. Het is tot nog toe echt fantastisch. Alle plaatsen waar we komen zijn echt adembenemend mooi en het landschap wisselt continu. De ene dag beklim je Dune 45 tijdens de zonsopgang en de andere dag sta je midden in de Fish River Canyon, de op grootste canyon ter wereld na de Grand Canyon. Helaas hebben deze computer geen usb aansluiting, dus zal binnekort proberenin een andere plaats om foto's te uploaden.

We proberen altijd voor het donker is (zo rond half 6) op de camping te zijn om de tenten op te zetten, want daarna zie je echt niks meer en is het behoorlijk koud. 's avonds een kampvuur en 's ochtends weer rond 6 of 7 uur op, begin er steeds meer aan te wennen, dus wie weet kan ik mijn snooze half uurtje voortaan overslaan..

De groep is erg gevarieerd, maar gelukkig meerdere mensen die alleen reizen en allemaal ongeveer dezelfde leeftijd hebben. Gevolg is dat mijn alcohol promilage nogal is gestegen, want je moet jezelf toch warm houden! Natuurlijk zitten er ook 2 absolute retards bij die rijp zijn voor de psych, maar ach, dat houdt het ook wel weer leuk..

Vandaag sandboarding gedaan, vanaf een 90 meter hoge duin met een snelheid van 80 km per uur op een houten bordje naar beneden, echt super gaaf! Gisteren met quad bikes door de woestijn gereden en was ook echt zo leuk! Het uitzicht is fantastisch en je moet jezelf echt af en toe herinneren aan het feit dat je gewoon midden in Namibie met helemaal niks om je heen de zonsondergang aan het bekijken bent. Thuis lijkt echt letterlijk mijlen ver weg en heb het gevoel al weken weg te zijn.

Zowel in Namibie als Zuid-Afrika kom je nog veel Nederlandse invloeden tegen en aangezien ik de enige Nederlandse in de groep ben, moet ik regelmatig dingen uitspreken. Onze kok spreekt een paar woorden Nederlands en heeft iedereen het woord lekker geleerd. Dat wordt niet alleen voor hete eten gebruikt, maar echt voor alles wat we doen.En ik kan alleen maar zeggen, het is hier very lekker!

Reacties

Reacties

An

Hey Hiske,
Het klinkt echt super allemaal. Fijn dat je het zo naar je zin hebt. Geniet er LEKKER van meid!
Kuss An

Oma

Hallo Hiske,

Ik ben bij Bareld en Gerda vanavond die gaan binnenkort met vakantie. Ik heb al vakantie gehad. Ik heb het erg naar mijn zin gehad. Ik heb net jouw berichtje gelezen. Ik beleef niet zoveel als jij, maar ik wil wel weer op vakantie bevalt mij altijd goed. Heb je ook last van de warmte, het is hier compleet herfst. Ik ga weer naar Sneek, en ik wens je verder een prettige vakantie!!

Dag, oma.

Irma

Lieve Hiske,

Heb de hele dag af en toe op internet gekeken om te kijken of er al weer wat nieuws van je was. voorgevoel was toch goed, wat ontzettend leuk om even wat van je te horen.
Ik geloof het graag dat als je veel meemaakt het lijkt of je al heel lang weg bent, maar natuurlijk doet de afstand en het hele andere leven dat gevoel versterken. ben erg blij om te horen dat je het naar je zin hebt, had me hierover echter geen zorgen gemaakt. Meer over de verhalen van hongersnood e.d. Dat het al zo vroeg donker is, is natuurlijk best vreemd want dan heb je nog een hele avond voor je. Maar goed..ik begrijp die word met de nodige alcohol lekker besteed. Geniet ervan en ben toch wel heel nieuwsgierig naar je foto's, heb je wat aan je nieuwe lens?
Heel veel liefs,

Irma

Heb net even Dun 45 op google bekeken en kan bijna niet geloven dat jij daar bent, wat een enorme zandberg. Lijkt mij lekker veel zandhappen, maar ziet er inderdaad indrukwekkend en fantastisch uit.

Sylvia

Wow meid,

Klinkt super gaaf allemaal..behalve die koude nachten..hoop dat je het een beetje trekt!
Ben erg benieuwd naar de foto's!
Veel plezier nog! Dikke kus

Mona

Hisje!

wat een leuke verhaaltjes allemaal en bedankt voor de extra update, altijd handig om te weten :)

Geniet er van meid maar dat komt helemaal goed. Wij gaan hier lekker van ons weekend genieten.

x

Joelle

Ha lieverd,

Wat een mooie verhalen schrijf je toch, merk dat je het helemaal naar je zin hebt, super! Wat zien jullie veel in een korte tijd kan me voorstellen dat het lijkt alsof je al weken weg bent!

Heel veel plezier nog de komende tijd en ik kan niet wachten op de volgende update!

Kus

Rennie

Dag Hiske,
Wat fantastisch wat je allemaal meemaakt, super gewoon.
Erg leuk om je verhalen te lezen en ik zie uit naar je foto's
Veel plezier!
Ik hoop dat je het in de avond en nacht niet te koud hebt om goed te kunnen slapen. Veel liefs en groetjes van Rennie ook van Rino.

Fleur

Ahhh klinkt geweldig. Goed genieten daar!
Hier alles ok. Wij boeken hier maar door : bootjes, gidsen en "sperma 2000"arrangementen!
(je hebt een grap gemist :-))

Veel plezier nog! Gtz Fleur

Kim

Echt leuk om te lezen, ik reis in mn herinneringen met je mee! Nu ga je volgens mij omhoog richting Etosha, weer compleet anders.
Geniet ervan he?! En vergeet zeker niet af en toe stil te staan bij waar je nu bent en wat je doet.
Genieten!!!

Jorrit

Hej Zus!

Zo te lezen heb je het super naar je zin! Tot nu toe nog weinig last van de culture shock maar die kan nog komen... Ben wel benieuwd naar je foto´s verwacht wel wat mooie plaatjes van ´de big five´ met de apparatuur die je mee hebt genomen! Zelf ga ik zo naar London en volgende week naar Sardinie, wat minder spectaculair maar heb er toch veel zin in! Hou ons op de hoogte!Doeg x Jorrit

Sytse

Hey,

Klinkt goed allemaal! Erg benieuwd naar de foto's. Hoop dat je ze snel kan uploaden. Goed om te horen dat alles goed gaat.

X

Jolanda

Hoi Hiske,
Zit met groeiende jaloezie je verhaal te lezen!
Echt super leuk. Lijkt me een fantastische reis.
Geniet van alles en ik blijf je volgen.
liefs, Jolanda

Yvonne

Hey Hiske, inderdaad, ongelooflijk dat je helemaal in Afrika zit, ben zo als iedereen dan ook behoorlijk jaloers. Hier blijven we hopen dat het ooit zomer gaat worden. Gelukkig hoef jij daar niet mee bezig te zijn. Heerlijk zo'n kok die elke dag voor je kookt, misschien kan ie voor een prikkie mee naar Nederland komen, ik houd me aanbevolen. Geniet daar lekker verder, toch maar even niet aan hongersnood denken en ook niet aan groeiende kilo's! Let goed op jezelf!! Veel liefs uit 't Fean!! Yvonne

Tea

Heey Hiske,

Leuk om je verhalen zo te lezen, zo reis ik een beetje met je mee! haha
Het klinkt als een super mooie reis! Ben benieuwd naar de foto's!
Geniet er nog maar lekker van!

X

ria

wat geweldig om te lezen. ik heb er ook werkelijk geen voorstelling van hoe het daar is. zal ook voor jou een hele ervaring zijn. ben benieuwd naar de foto's. geniet ervan en tot hoors
ria soetendal- van de grint

Rennie

Lieve Hiske,

VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG

Wij wensen je een gelukkig en gezond nieuw levensjaar!!!
En een fijne dag toegewenst en veel plezier op je reis.
We nemen er een drankje op vandaag en we zijn van plan omdat aan de overkant van de straat te doen bij je ouders.
Veel liefs van ons allebei en we zijn in gedachten bij je
PROOST!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!