hiskekuilman.reismee.nl

King Kong

Eindelijk weer een update! Afgelopen 2 weken nauwelijks mogelijkheid voor Internet gehad. Gisteren zijn we aangekomen in Victoria Falls in Zimbabwe en hier is een redelijk luxe (voor Afrikaanse begrippen) Internetcafe. Ik zal ook proberen wat foto's op de site te zetten.

2 weken geleden vertrokken uit Swakopmund en daarna direct onze eerste bush-camp gehad in Spitzkoppe. Midden in de woestijn onze tenten opgeslagen tussen een paar immense rotsen. Verder geen enkele voorzieningen, maar als je dan in het complete donker naar de sterrenhemel kijkt, wil je nooit meer iets anders! Via Cape Cross seal colony (duizenden zeehonden die een enorme stank veroorzaken) richting Etosha NP gereden. Ik zal mijn route even updaten voor degenen die hier bekend zijn.

Etosha was fantastisch.Onze camping had een waterhole waar 's avonds olifanten, zwarte neushoorns en giraffes kwamen. Volgende dag om 5 uur onze game drive begonnen en van dichtbij olifanten, leeuwen, zebra's, impala's, giraffes en nog veel meer gezien. Ik heb nu denk ik 300 foto's van olifanten, dus het is nu al een stuk minder bijzonder als je er een tegenkomt op straat (echt gebeurd vandaag..). Na Etosha naar Grootfontein gegaan, wat ik trouwens als enige van de groep normaal kan uitspreken. Hier hebben we een echte bushman stam bezocht. Het was heel indrukwekkend om te zien hoe deze mensen hier leven. Door een soort stamoudste werden we rondgeleid door het bos en waar wij alleen maar distels en stekels uit onze benen en voeten moesten trekken, liep hij op blote voeten met alleen een lapje voor rond te rennen. De kindjes zijn zo verschrikkelijk schattig dat je ze direct mee wil nemen naar huis. Dan heb ik ook die Keniaan niet meer nodig, zeker een bijkomend voordeel.. ;-)

Na Grootfontein zijn we richting Rundu gegaan en daarna naar Bagani. Een paar korte rijdagen, zodat ik ook eindelijk aan mijn eerste boek ben toegekomen. Via Bagani de grens overgestoken naar Botwana voor een 2 daagsverblijf in de Okavanga Delta. De truck achtergelaten en in mokoros (een soort kano's) naar onze bush camp gebracht. De natuur is hier fantastisch en overal om je heen kom je wilde dieren tegen. Nijlpaarden en olifanten lopen gewoon rondom de tenten (wel op veilige afstand gelukkig). Na een nogal koude nacht de volgende dag in de mokoros naar een luxere plaats gebracht waar we tenten hadden met een echt bed! Na 3 weken op de harde grond was dat best wel even lekker!

Via dezelfde route zijn we teruggereden naar Bagani. Ook hier weer grote groepen Nederlanders op de camping. Echt ongelovelijk hoeveel Nederlanders je hier tegenkomt, ze zitten echt overal. Die avond het beroemde fire water geprobeerd, een shot met 97% alcohol. Ik zal de afloop van deze avond hier verder niet beschrijven.. ;-)

Met een redelijke kater de volgende dag in Kasane aangekomen, waar we Chobe NP hebben bezocht. Safari om 5 uur 's ochtends en een sunset cruise in de middag. Ook van zonsondergangen heb ik inmiddels zo'n 300 foto's, maar het blijft fantastisch. Gisteren de grens gepasseerd met Zimbabwe. Meest efficiente land ooit, 120 km met grens in 5 uur. Bureaucratie is verschrikkelijk. Op het moment dat ik dit schrijf wordt mijn tas gestolen! Kan hem nog net op tijd terugpakken!

Het contrast met Botswana is groot, daar is iedereen heel erg vriendelijk, hier wil iedereen iets van je en in 2 dagen heb ik al 7 aanbiedingen voor een African boyfriend binnen. Alhoewel het aanbod van King Kong (ik heb het echt niet verzonnen) erg aantrekkelijk klonk, blijf ik toch maar een beetje uit de buurt. Vandaag de Victoria Falls bezocht en dit is echt een hoogtepunt, wat een geweldige plek! Vandaag eindigt het eerste deel van de reis en gaat de helft van de groep naar huis. Er komen een aantal nieuwe mensen voor terug, dus ben erg benieuwd. Helaas gaan de meeste mensen weg waar ik veel mee optrok, maar wie weet is een verandering ook wel weer goed. Op naar Nairobi!

Reacties

Reacties

Maris

Super His!!! Wij zijn aan het zwijmelen hier...Wel goed op je spullen letten he :)

Annerie

WAUW King Kong!
Ik zou toch nog eens twee keer nadenken over dat aanbod want het klinkt super mooi daar!
Hier is het typisch Nederlands weer....:(

We missen je! En zijn eeeerrruugg jaloers!
xxxxx
Annerie

Pri

Everything sounds great!! I can wait to see your photos. Enjoy!!!

Ralf M.M. Stultiens

Ha wereldreizigster! Puike blog; ik zal hem eens trakteren op een welverdiend plekje tussen mijn favorieten. Mocht je op het Afrikaanse continent - al dan niet gedwongen - met een pennenvrucht van ene Agatha C. in het Afrikaans (of een andere Afrikaanse taal c.q. dialect, red.) geconfronteerd worden, dan mag je die uiteraard voor me in je katoenen rugzakje stouwen ;) Ek wens jy baie pret in Afrika! Hartlike groet, Ralf

Clau

Wat een geweldige foto's!! Hev fun!!

Suzanna

Wow His,
Klinkt echt geweldig!! veel plezier nog, ook met King Kong natuurlijk! ;) x

Klaas

In vorige reactie paar taalfouten laten zitten, dus ik zal nu beter opletten. Geneuzel over taalfouten valt trouwens wel in het niet als je leest wat je allemaal meemaakt. Geweldig! De foto's van de beesten doen denken aan de dierentuinen hier, maar dit is natuurlijk wel even anders lijkt me. Het is maar goed dat je wat opschrijft van wat je meemaakt want anders ben je aan het eind door de veelheid ook weer veel vergeten denk ik. Uiteraard is het ook gewoon erg leuk om te lezen dat je het erg naar je zin hebt en dat het goed met je gaat. Het verschil met hier is ook wel erg groot. Hier is de herfst al midden in de zomer ingevallen met veel regen en wind. Er gaan nog wel steeds mensen op vakantie en dan lijkt onze eigen vakantie al weer lang geleden ipv de 3 weken die het werkelijk betreffen. We zijn benieuwd naar het volgende verhaal met daarin de weergave van de groepswissel en de nieuwe reisgenoten.

Veel liefs en kus

Klaas (en ook Irma natuurlijk)

Tea

Wat een super mooi verhaal om te lezen en wat een ervaring!
Ook erg mooie foto's! Blijf er nog maar veel maken, die foto's van olifanten (en de andere ook hoor) vervelen mij niet!

x Tea

Mona

Hi His!

heb je al over een job change nagedacht? Fotografen lijkt me wel wat voor je, wat een prachtige foto's zeg! Je bent vast ook heel blij met je nieuwe lens. Fijn om te horen dat het allemaal goed gaat, we missen je!

Liefs mona

Rennie

Jeetje Hiske,
Wat een te gek verhaal en wat een mooie foto's.Super wat je allemaal ziet op je reis. Ik werd steeds enthousiaster tijdens het lezen, wat geweldig dat je dit mee kunt maken.
En dat er zoveel Nederlanders zijn die hetzelfde doen als jij.
Heerlijk voor je dat je het zo naar de zin hebt en geniet van alles wat je meemaakt.
We geen morgen naar Schiermonnikoog voor een weekend en daar zie ik naar uit. We gaan o.a. eten met onze Italiaans vakantie groepje, leuk om elkaar weer te zien. Hopenlijk zit het weer wat mee!
liefs groetjes .

Liesbeth

Ha Hiske, we zijn op bezoek bij Irma en Klaas en ik lees hier je verhaal. Geweldig die foto's! Nog heel veel plezier daar, groeten
Liesbeth en Bert

Ingrid

He His,

Wat een verhalen zeg! Wat beleef je daar veel mooie en overgetelijke momenten. Van de ene kant bent ik jaloers want het is wel een ervaring maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het niet zou kunnen hoor. Echt gaaf en die foto's prachtig maar sommige ook heel aandoenlijk zeg. Wat maak je daar veel mee.
Heel veel plezier en ik ben benieuwd naar je volgende verhaal, wat zal dat weer gaan worden......
Ik weet dat ik twee daagjes te vroeg ben maar ik wil je bij deze ook alvast van harte feliciteren met je verjaardag! Daar zal je vast wel een borrel op gaan drinken.

Veel plezier!

X Ingrid

Viola

Hiksi! Van harte met je verjaardag! Hoop dat je dit in Afrika ook goed kan vieren, maar met die 97% alcohol moet het vast lukken:) Je verhalen klinken erg goed met een hoop nieuwe ervaringen; zoals King Kong....mmm foto?? en dan moet Kenia nog komen!!! Veel plezier nog!! liefs Vi

irma en klaas

Lieve Hiske,

Hebben al even een sms'je gestuurd, maar mocht je die niet gekregen hebben dan toch even hier een berichtje om je te feliciteren met je verjaardag. Het zal vast een verjaardag zijn die je niet snel zal vergeten. Heel veel liefs en zijn benieuwd naar je nieuwe verhalen over je nieuwe reisgenoten.
kus

Claudia

Hiske, je bent vandaag jarig! GEFELICITEERD!! En hoe is het om in Afrika jarig te zijn? Hopelijk ontzettend leuk! Fijne dag en geniet nog van je vakantie!! xx

Jeanine

Hi Hiske, wat wil je nog meer... Jarig zijn in het Mooie Zuid Afrika! Van Harte Gefeliciteerd met je verjaardag, geniet ervan en nog een hele fijne vakantie!
Liefs Jeanine

Maris

Hieprdepiep HOERA!!!!!!!!!!! Vanharte gefeliciteerd!

Verhalen en foto's zijn prachtig!

We denken aan je! Hoop jij niet aan ons (ITB) want dat zou niet goed zijn hoor!

Rino en Rennie

Gefeliciteerd met je verjaardag,een fijne dag gewenst
zover weg van huis.
Een gezond en gelukkig nieuw levensjaar wensen wij jou.
lieve groeten van Rino en Rennie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!