hiskekuilman.reismee.nl

Princess Coconut

De afgelopen 2 weken zijn nauwelijks in 1 blog te beschrijven, maar de Internetfaciliteiten in dit deel van Afrika zijn nogal summier. Eergisteren een heel verhaal geschreven in een Internetcafe dat eigenlijk gesloten was, toen de electriciteit plotseling uitviel. Weg verhaal. Weg motivatie om het opnieuw te proberen. Ook dat is Afrika.

Vanuit Harare een aantal lange reisdagen gehad om via Mozambique naar Malawi te reizen. 14 uur in per dag in de truck is erg vermoeiend, maar gelukkig weinig problemen bij de grens en het uitzicht onderweg is adembenemend. Vooral Mozambique, waar we helaas niet gestopt zijn, is fantastisch. In Malawi op 2 verschillende campings geslapen, beide aan het strand van Lake Malawi. Heerlijke relax dagen gehad, met veel zon, alcohol en nieuwe African boyfriends (Chewinggum en Mr. Happy..). Op de eerste avond een fancy dress party gevierd. In de middag naar de lokale markt (waar ik oevrigens de meest ranzige toilet ooit heb gezien, en gebruikt helaas) om de meest idiote kleren te kopen voor iemand anders en dan 's avonds met z'n allen naar de bar. Ik hoop niet dat mijn nieuwe vrienden deze foto's op facebook gaan plaatsen.. Voetnoot: wodka uit Malawi is niet echt een aanrader..

In Malawi ook andere markten bezocht. Samen met een reisgenootje ontdekt dat we een geweldig onderhandel-koppel zijn en we worden ingezet door iedereen die op de prijs wil afdingen. Ik heb een echte Malawi houten stoel gekocht. Is super mooi, maar geen idee hoe ik KLM ga overtuigen deze mee te nemen naar Amsterdam.

Na Malawi doorgereisd naar Tanzania. Eerst naar Iringa en daarna door naar Dar es Salaam. Een chaotische drukke stad, waar zoveel gebeurd dat je niet weet waar je moet kijken. Vanuit Dar de ferry genomen naar Zanzibar, waar we 3 dagen zijn gebleven. De eerste dag in Stone Town, een stad met heel veel kleine steegjes waar we vrij snel verdwaald waren. Met een fantastich uitzicht over zee de zonsondergang gezien met een pina colada uit een echte kokosnoot. Vervolgens gegeten op de lokale vismarkt, een bijzondere ervaring. Vooral omdat we de dag erna allemaal ziek waren, maar dat was het waard. De andere 2 dagen in Nongwi geweest. Geslapen in paradijselijke cottages op het strand, een snorkeltrip gedaan met een barbecue op het strand en een spice tour gedaan. Hier groeien de meest uiteenlopende specerijen en fruit. We mochten alles proeven en dan besef je pas dat het fruit dat wij in de supermarkt kunnen kopen echt smaakloos is. Na afloop klom een van onze gidsen in een palmboom om verse kokosnoot te plukken. Omdat ik de jongste van de groep ben, werd ik tot Princess Coconut gekroond en kreeg ik een kroon, handtas, ring en armbandvan palmbladeren. Heb geprobeerd dit daarna natuurlijk niet meer af te doen, maar het begon gisteren toch wat bruin te worden.. De lunch vervolgens gegeten bij de chauffeur thuis. Zijn vrouw had een traditionele lunch bereidt en het was heel speciaal om bij de mensen thuis te eten. Zelf hebben ze nu Ramadan en toch doen ze alles om het ons naar de zin te maken. We mochten zelf het toilet gebruiken, mara dan moesten wel de speciale slippers hiervoor dragen. Gelukkig heb ik na 6 weken in een tent en in een groep geen enkel gevoel van privacy of hygiene meer. Hoop wel dat dit weer terugkomt in Nederland..

3 dagen Zanzibar wad eigenlijk te kort, net zoals alles eigenlijk te kort is. Dat is wel een nadeel van een trip van 15.000 km, je kunt nergens echt lang blijven. Maar je ziet zo ontzettend veel en zelfs de reisdagen zijn eigenlijk bijzonder. Na Zanzibar via Dar nu onderweg naar Ngorogoro krater en Serengeti NP. Zaterdag in Nairobi en dan begint alweer het laatste deel van mijn reis. Van Nairobi naar Uganda en Rwanda en terug naar Nairobi. Heb er nog lang geen genoeg van!

Annerie

Klinkt goed Princess Coconut...
Je begrijpt hopelijk wel dat je niet meer van die bijnaam afkomt;)

Margot

Wat leuk om je verhalen te lezen! Klinkt echt als een super toffe trip. Genieten nog even daar in al die mooie landen.

En Annerie heeft gelijk ;-) je emailadres zal binnenkort door Marcel worden aangepast!

Klaas

Leuk hoor, om weer even van je te horen en te lezen. Ook wel bijzonder dat je er nog geen genoeg van hebt terwijl de reis al best lang duurt. Maar een leven als princess Coconut moet ook wel uit te houden zijn denk ik. zeker als je dat combineert met je beschrijving van de reis en de omgeving. Om jaloers op te worden!
Veel plezier verder en gniet ervan.

Klaas

Rennie

Lieve Hiske,
Wat fantastisch wat je allemaal ziet en meemaakt onderweg. Super gewoon!. Heel wat anders als aan het water bij Grouw in het zonnetje zitten.
Al hoewel dat ook heerlijk was. Veel liefs en geniet er van.
Hoe is het princess Coconut te zijn?

Patrick

Heeeeeeee Hiske,

Erg leuk om je verhalen te lezen en die stoel . . . . .
gewoon de normale vliegtuigstoel eruit en die van jou erin, simpel toch ;)

Nog heel veel plezier!

Yvonne

Hey Hiske, zit ademloos je verhaal te lezen, jeeeeeeeetje je zal wel zo ongeveer uitgeput zijn als je weer thuis bent. Echt super gaaf allemaal. De foto is erg charming, echt, je kan het hebben, dus kom je daar nog een leuke Afrikaan tegen kan je zo op de familiekiek!!! Geniet er van, en tot snel in Nederland.
Yvonne