hiskekuilman.reismee.nl

Grenzeloos verliefd

Ik moet iets opbiechten.. Ik ben verliefd! 2 maanden geleden begon deze reis in Kaapstad en het is mooier, indrukwekkender en intenser dan ik had verwacht. ik heb zoveel gezien, zoveel meegemaakt en zoveel mensen ontmoet dat ik me hier echt thuis ben gaan voelen. 'The real world' zoals we het hier noemen, lijkt zover weg van hier. En toch zit ik maandag alweer in het vliegtuig. Afgelopen dinsdag de gorilla trek gedaan in volcanos national park in Rwanda. Het was een zware tocht, 2,5 uur klimmen door de modder in het regenwoud omhoog en dezelfde route glibberend weer naar beneden, maar het was het waard. Heel bijzonder om deze gorillas in het wild van 5 meter afstand te kunnen bewonderen. Helaas is het uploaden van fotos in Afrika nogal een opgave dus zal thuis een selectie alsnog op de site plaatsen. Inmiddels weer op de terugreis richting Nairobi door Uganda. In 8 weken 10 landen bezoeken is veel en eigenlijk veel te kort om alles te zien wat je zou willen. Toch is het lang genoeg om onder de indruk te zijn van de prachtige natuur, de vriendelijkheid van de bevolking, de verschillende culturen met elk zijn eigen tradities, de glimlach op de gezichtjes van de vrolijk dansende en zwaaiende kinderen en de relaxte levensstijl. Hakuna matatu is geen uitvinding van de bedenkers van de lion king, het is een werkwoord in Afrika. Ik zal mijn nieuwe thuis gaan missen en kan met recht zeggen : Ik ben verliefd op Afrika.

Reacties

Reacties

Sandra

Prachtig verwoord Hiske...Geniet van je laatste weekend daar en safe journey home!

Groetjes en tot gauw,
Sandra

Angela

Hoi Hiske,

je kent me niet, ik jou ook niet ;) maar je reist klinkt super gaaf!

Ik ben benieuwd waar je deze trip geboekt hebt?

Groetjes, Angela

Jolanda

Hoi Hiske,
Net je verhaal van Rwanda gelezen en inderdaad weer tranen in mijn ogen. Weer, want een vriendin van mij heeft pas een studie reis naar Rwanda gemaakt en mij een vergeljkbaar verhaal verteld. Ongelooflijk.

Het zit er inderdaad bijna op, ontzettend snel gegaan, maar zoals je zelf ook al zegt echt een super reis geweest. Nadeel is dat je dan steeds meer wilt, dus ik raad je aan meteen maar weer te gaan sparen voor het volgende avontuur.
liefs, Jolanda

Maaike

Hey Hiske,

Ik moet eerlijk bekennen dat ik enige leesachterstand had, maar ik ben nu weer helemaal bij... Ik dacht zal dan ook maar snel nog even een berichtje voor je achterlaten. Wat een geweldige verhalen en wat een superreis heb je gemaakt! Hier kun je nog lang van nagenieten. En dan maar snel weer een nieuwe reis boeken of niet?

Wat zal komende week een omslag zijn, back to work... Indien ik enorme vertraging heb zal ik naar je zwaaien morgen, anders tot de ERS!

Liefs Maaike

Joelle

Ha Lieverd,

Vind je verhalen helemaal top. Ben best een beetje jaloers, wat maak jij veel mee! Ben blij dat je alweer bijna naar huis gaat maar kan me voorstellen dat jij nog niet klaar bent daar in Afrika.
Hele fijne terugreis en tot heel snel!

Kus

Rino en Rennie

Lieve Hiske,
Welkom thuis in Nederland. Heerlijk om je stem weer te horen en dat je goed bent aangekomen op Schiphol.
Tot gauw, groetjes.

Hiske @ Angela

Hoi Angela, wat leuk dat je enthousiast bent geworden via mijn blog! Ik heb geboekt via Dragoman, een Engelse organisatie. Zeker aan te bevelen!

Angela

OK, die ga ik ff checken, dankjewel!

Yvonne

Hey Hiske, welkom in Nederland...........wat zal dat heeeeeeeeeeeeeeeeerlijk zijn al die koeien en wolken en regen en al die chagrijnige mensen die snakken naar een zonnestraal, wat zal het heeeeeeeeeeerlijk zijn om weer in dit zomerse klimaat der lage landen te zijn...NOT. Ik wens je sterkte met a-klimatiseren en met het oppakken van het dagelijkse leventje....voor zolang als dat duurt, want ja als je eenmaal echt verliefd bent.......ain't no mountain high enough....
Yvonne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!